Dnes je utorok, 30.november 2021, meniny má: Ondrej, Andrej
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Počítanie kalórií. Má vôbec význam?

júl 13, 2020 - 12:00
S diétami, respektíve chudnutím, je spojených množstvo mýtov, ba až nezmyslov. Podľa aktuálnych poznatkov sa dokonca preceňuje aj význam kalórií. Je ich počítanie naozaj zbytočné?
Foto: 

Kalória v preklade znamená jednotku energie, ktorá je potrebná na zohriatie jedného gramu vody o jeden stupeň. Všetci spálime počas dňa určitý počet kalórií - aj vtedy, keď napríklad ležíme a čítame si knižku. Ich finálne číslo ovplyvňuje množstvo faktorov ako vek, pohlavie, zamestnanie, ale i psychická pohoda. Na problematiku kalórií si posvietili aj dánski vedci a potvrdili to, čo si odborníci na výživu myslia už dávno. Rátanie kalórií je nezmysel!

Dôležitejšie je to, čo jeme

Najefektívnejšou cestou, ako sa zbaviť neželaných kilogramov, je konzumácia vysoko proteínových jedál s nízkym glykemickým indexom. Dajte si záležať, aby vo vašej kuchyni nikdy nechýbala čerstvá zelenina, ovocie, biele mäso, orechy, celozrnné pečivo, vajíčka, strukoviny, hnedá ryža, ovsená kaša, nízkotučné syry a ryby. To sú základné potraviny, ktoré vašej figúre neublížia a zároveň vás nabijú energiou i živinami.

Osvedčená cesta k štíhlemu telu

  • Nepočítajte kalórie a nedržte hladovky.
  • Päť malých jedál denne je lepších než tri veľké.
  • Pri jedení seďte a jedzte pomaly. Pri hltaní pokrmov postojačky zjete viac, pocit sýtosti sa dostaví až po dvadsiatich minútach.
  • Jedzte čo najviac čerstvých výrobkov a úplne vylúčte nezdravé fastfoody, ideálne i polotovary.
  • Nezabúdajte ani na pohyb, ten je na ceste k vysnívaným krivkám rovnako dôležitý.

Vedeli ste, že?

Diéta s nízkym glykemickým indexom (čiže číslom vyjadrujúcim účinok danej potraviny na zvýšenie hladiny cukru v krvi), mimoriadne účinná u žien. Na základe prieskumov ženy, ktoré konzumovali jedlá s nízkym GI, stratili o 80% viac telesného tuku pri zachovaní svalovej hmoty v porovnaní so ženami, ktoré preferovali vysokosacharidovú nízkotučnú stravu. Diéta s nízkym GI má aj ďalšie významné plus. Nemusíte sa báť jojo efektu a poklesne vám tiež hladina tzv. „zlého“ cholesterolu.

- - Inzercia - -