Dnes je pondelok, 18.október 2021, meniny má: Lukáš
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Ešte stále nekončí. 5 tipov, ako si naplno vychutnať letný čas

august 18, 2020 - 07:00
Leto v plnom prúde a vy ste si stále nenašli čas príjemne si ho užiť? Žiadna vidina letnej dovolenky pred vami a kopec pracovných povinností "na stole"? Týchto pár tipov vám pomôže spríjemniť si letný čas, kým ostatní dovolenkujú.
Foto: 

Aktuálna situácia nás v rámci cestovania i dovolenkovania síce obmedzuje, avšak letný relax si viete vytvoriť aj sami, a to každý jeden deň. Pracovné povinnosti nemôžete odkladať, no čas pre seba si vždy treba nájsť. Prospeje to vašej psychike, ale povedie tiež k vyšším výkonom v práci. Je len na vás, ako sa nastavíte.

Ranná aktivita

Nie ste aktívni športovci? Nevadí. Ľahká, rýchla chôdza, jogging či pozdrav slnku prostredníctvom jogy vás ihneď z rána príjemne naladia. Tieto aktivity pokojne striedajte, aspoň sa vyhnete stereotypu. Vyberte si také, ktoré budú vyhovovať vášmu fyzickému stavu a času. Podstatné je, že sa z vás vyplavia endorfíny - hormóny šťastia, ktoré vás privedú k pozitívnej nálade a príjemne naštartujú nový deň.

Miesto pre seba

Vytvorte si doma kútik pre seba, kde sa po práci na pár minút uchýlite. Či už to bude na balkóne, v obývačke alebo v spálni. Miesto, kde si užijete obľúbenú kávu či ľadový čaj. Prečítate si časť knihy, ktorú ste pred pol rokom prvýkrát otvorili. Prípadne len zatvoríte oči a budete si užívať tóny príjemnej hudby. Takéto nastavenie psychiky - nájdenie si času pre seba, zastaviť sa a upokojiť, má zásadný vplyv na celkovú pohodu.

Čas s najbližšími

Po tom, ako si vytvoríte priestor pre seba, nájdite si čas aj pre svojich blízkych, rodinu, priateľov. Využite krásne počasie posedením na terase v meste či pri bazéne. Takéto stretnutia počas západu slnka v kruhu ľudí, ktorých milujete, vám po pracovnom dni dobre padnú. So sviežou ovocnou limonádou v ruke sa podeľte o všetky zážitky z celého dňa.

Zdravé jedlo

Zdravšie stravovanie podporuje nielen fyzický, ale aj psychický stav. Zdravý jedálniček sa môže skladať z chudého mäsa, rýb, kvalitných mliečnych výrobkov, celozrnného pečiva, ryže, cestovín, proteínových slaných či sladkých tyčiniek a veľkého množstva zeleniny. Dôležité je, aby strava obsahovala dostatok živín v správnom pomere. Netreba ale zabúdať na to, aký výdaj energie máte, keďže od toho sa odráža potrebný príjem jedla.

Odmeňte sa

Pýtate s,a ako? Existuje predsa mnoho spôsobov. Teplé dni počas víkendov netreba presedieť doma za počítačom alebo televíziou. Je na vás, či ho strávite v prírode pri jazere, turistikou, tanečnou hodinou pod holým nebom alebo si doprajete niečo materiálne. Len si jednoducho urobte radosť. :-)

- - Inzercia - -