Dnes je utorok, 30.november 2021, meniny má: Ondrej, Andrej
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Viete, prečo by ste mali RASCU konzumovať DENNE? Jej účinky vás prekvapia!

august 17, 2020 - 07:00
Ak hľadáte osvedčeného pomocníka proti plynatosti, nasledujúce riadky sú určené práve pre vás. I keď...zázračná rasca sa môže pochváliť celým arzenálom liečivých účinkov na ľudský organizmus.
Foto: 

Rasca je veľmi cennou koreninou, pretože napriek minimálnej veľkosti je nabitá zdraviu prospešnými látkami. Za všetky spomeňme vitamíny skupiny B, zinok, vápnik, horčík, avšak primárne železo. Jedna kávová lyžička drvenej rasce obsahuje totiž 1,4 mg železa, čo predstavuje 17,5% dennej odporúčanej dávky železa pre dospelých.

Nedostatkom železa trpí až 20% ľudí po celom svete, tento minerál je dôležitý hlavne pre deti kvôli ich správnemu rastu, a taktiež pre ženy, aby nahradili straty železa v dôsledku menštruačného krvácania. Iba málo potravín je tak bohatým zdrojom železa ako rasca. Preto je dobré pridávať ju aspoň v malých množstvách do pripravovaných jedál, a to každý deň. 

S čím vám pomôže?

Rasca býva často označovaná ako jeden z najlepších rastlinných liekov proti nadúvaniu. Pokiaľ trpíte daným problémom, vrelo vám ju odporúčame. Rasca navyše eliminuje tráviace ťažkosti, podporuje metabolizmus a zvyšuje chuť do jedla. 

Spomeňme aj ďalšie jej pozitívne účinky na ľudské zdravie. Pravidelnou konzumáciou rascových semienok dokážete výrazne ovplyvniť hladinu cukru v krvi, samozrejme v tom pozitívnom smere. Rasca má tiež protizápalové vlastnosti. Blahodarne vplýva na liečbu kardiovaskulárnych problémov a účinkuje tiež proti silnému kašľu. Nemá žiadne vedľajšie účinky, takže jej zaradenie do jedálnička je viac než žiaduce.

Využitie v kuchyni

Korenina má silnú aromatickú vôňu a ostrú chuť. Je neoddeliteľnou súčasťou indickej kuchyne, pretože patrí do kari korenia, no bežne sa používa aj v iných častiach sveta. Vďaka podpore trávenia býva doporučovaná na korenenie rôznych druhov mäsa, používa sa prekvapivo aj pri výrobe syrov. Môžete ju pridávať do polievok, omáčok i šalátov. Využitie nachádza pri pečení pečiva a obzvlášť sa hodí ako ingrediencia k nakladaniu zeleniny. 

Vyskúšate čaj?

Rasca slúži aj na prípravu mnohých nápojov. Jeden tip do zdravia pre vás máme. :-)

Čaj s rímskou rascou: rozdrvíte pol lyžičky semien koriandra, štvrť lyžičky semien feniklu a rímskej rasce. Následne zalejete horúcou vodou a necháte zhruba 10 minút lúhovať. Pije sa po scedení.

Pomoc aj pri chudnutí

Rasca pomáha pri chudnutí a odbúravaní tuku, preto na ňu nezabúdajte ani pri redukčných diétach. 

  • Jedna štúdia, ktorej sa zúčastnilo 88 žien s nadváhou potvrdila, že jogurt s obsahom 3 gramov rasce, podporuje, v porovnaní s jogurtom bez rasce, chudnutie .
  • Ďalšia štúdia prišla s výsledkom, že účastníci, ktorí denne užívali 75 mg výťažku z rasce vo forme výživového doplnku schudli o 1,4 kg viac ako ľudia, ktorí miesto toho užívali placebo.
  • Tretia klinická štúdia skúmala účinky koncentrovaného rascového výťažku na chudnutie u 78 dospelých žien a mužov. Tí, ktorí daný doplnok stravy užívali, schudli v priebehu ôsmich týždňov o 1 kg viac než tí, ktorí žiadnu rascu neužívali.

Rasca určite stojí za vyskúšanie. Presvedčili sme vás?

- - Inzercia - -