Dnes je utorok, 18.január 2022, meniny má: Bohdana
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Pozor na slepé kalórie!

júl 16, 2012 - 15:26
So stúpajúcou teplotou ovzdušia a skracovaním sukničiek prichádza aj čas príjemných posedení na terase s priateľmi pri poháriku.
Foto: 

 

Jedno mojitko, jedna margaritka, potom nejaký ten gin tonic a vaša trojmesačná plavková diéta vyšla celá nazmar. Máme pre vás tip, ako si ustrážiť kalórie!

To, že sa z alkoholu priberá, nie je žiadna fáma a nesmieme sa čudovať, že po prehýrených nociach máme na váhe o dve kilá naviac, aj keď sme jedli len sushi...

Neznamená to, že pre ploché bruško musíte úplne abstinovať, len si musíte ustrážiť tú soprano “hladinu”. Alkohol, žiaľbohu, obsahuje tzv. slepé kalórie, čiže vám nedodá žiadne živiny, ale zato poriadnu dávku energie v podobe cukrov. Napríklad pol litra svetlého piva vám pridá približne okolo 150 kcal, rovnaké množstvo tmavého alebo nealko piva asi 200 kcal. To je asi toľko, ako keby ste zjedli malú bagetu. Na porovnanie - 1, 5 dl suchého bieleho vína má iba 105 kcal. A aby sme to mali horšie, pivo a víno patria ešte k tým menej kalorickým nápojom. Naše obľúbené long drinky sú na tom omnoho tragickejšie (viď tabuľka). Problém alkoholu však nie je iba v kalóriách, ale aj v spomaľovaní metabolizmu.
No a chudnite, keď telu sa nechce! A to sme ešte nespomenuli stratu zábran. Poznáte tie stavy, keď po príchode zo žúru bohapusto vyplienite chladničku? Ak sa chcete vyhnúť podovolenkovému trýzneniu vo fitku, zaveste si túto stránku na všetky miesta v domácnosti, kde sa nachádza jedlo. Funguje to. Tak teda, na zdravie!

 

Long drink=kilá navyše

A takto sa z alkoholu priberá…
•     pivo (500 ml) - 150 - 200 kcal
•     biele víno (1,5 dl) - 105 kcal
•     červené víno (1,5 dl) - 85 kcal
•     šampanské - 105 - 180 kcal
•     shot (0,4 dl 40% alk.) - cca 100 kcal
•     vodka s džúsom (2 dl) - 163 kcal
•     Bloody mary (2, 5 dl) - 130 kcal
•     Cosmopolitan (2 dl) - 300 kcal
•     Mojito (2 dl) - 152 kcal
•     Martini (1 dl) - 175 kcal
•     Gin tonic (2 dl) - 178 kcal
•     Sex on the beach (2 dl) - 356 kcal
•     Piňa colada (3 dl) - 300 kcal
•     Margarita (2 dl) - 190 kcal
•     Long island iced tea (3 dl) - 400 kcal
•     Mai Tai (3dl) - 270 kcal
•     Cuba libre (3 dl) - 210 kcal
•     Caipirinha (3dl) - 230 kcal
•     Tequila sunrise (2,5 dl) - 180 kcal 
 

LA FEMME

Párty tipy
•     Pohár vína vždy zapite pohárom vody. Neopijete sa tak rýchlo a zabránite dehydratácii organizmu.
•     Nikdy alkohol nemiešajte a ak musíte, tak drinky na rovnakom alkoholovom základe.
•     Svetlé nápoje (vodka, biele víno) sa z organizmu vylúčia skôr ako tmavé nápoje (červené víno, koňak).
•     Ak pijete tvrdý alkohol, nepite k nemu džús. Nebude vám na druhý deň zle.

 

 

Melónové Martini Light (125 kcal)

1 pohár čerstvej melónovej šťavy zmiešame so šťavou z jednej limetky, pridáme 1 dl vodky, 0, 5 dl sirupu z agáve alebo melóna (nemusí byť), zmixujeme v shakeri, nalejeme do pohárov od martini, pridáme ľad a ozdobíme kúskami čerstvého melóna. Z tohto množstva surovín pripravíte dve porcie ľahkého letného drinku, ktorý si zamilujete! EXTRA

TIP PRE HORÚCE NOCI: Kúsky melóna oslaďte sirupom, rozmixujte a nechajte na 4 hodiny zamraziť. Po zamrazení si pripravte melónovú ľadovú drť a pridajte ostatné ingrediencie. 







Autor: Alexandra Okálová
Foto: Archív

 

- - Inzercia - -